Steeds meer scholen in het voortgezet onderwijs en mbo middelbaar beroepsonderwijs (middelbaar beroepsonderwijs) hebben een Gezonde Schoolkantine. Daarom viert het Voedingscentrum op 16 april 2019 de Dag van de Gezonde Schoolkantine. Op deze dag hoopt het Voedingscentrum een recordaantal Schoolkantine Schalen uit te reiken in het hele land. Vorig jaar zijn maar liefst 45 gouden en zilveren schalen uitgereikt.

Scholen die een zilveren of gouden Schoolkantine Schaal ontvangen, hebben laten zien dat hun kantine is ingericht volgens de Richtlijnen Gezondere Kantines van het Voedingscentrum. Is jouw school op weg naar een Gezonde Schoolkantine? Of wil je tips om jullie schoolkantine in het zonnetje te zetten? Bekijk de tips van het Voedingscentrum.

De Gezonde Schoolkantine is onderdeel van de Gezonde School-aanpak. Heeft jouw school een zilveren of gouden Schoolkantine Schaal bemachtigd? Dan bent u goed om weg om het themacertificaat Voeding van het vignet Gezonde School te behalen.