De Gezonde School-coördinator neemt de regie als kartrekker van de Gezonde School-plannen en is ook de contactpersoon binnen de school. De coördinatoren zijn werkzaam op scholen die ondersteuning hebben ontvangen vanuit het ondersteuningsaanbod Gezonde School.

Afgelopen jaar werden maar liefst 28 trainingen georganiseerd voor Gezonde School-coördinatoren. Tijdens deze trainingen leerden de coördinatoren meer over de Gezonde School-aanpak en vonden zij inspiratie bij elkaar. Ik zie heel veel bomen, maar gelukkig ook veel bos”, concludeert één van de deelnemers na afloop van de basistraining in Westervoort. “Dus ik ga maar gewoon bij de eerste boom beginnen.” Lees het volledige verslag van de training.