Vrijdag 13 september is de Dag van de Scheiding. Iedere dag horen 200 kinderen dat hun ouders scheiden. Passende ondersteuning helpt problemen voorkomen of beperken.

Omgaan met scheiding op de basisschool? Dappere Dino's is één van de Gezonde School-activiteiten voor het thema Welbevinden. Deze groepstraining helpt kinderen in groep 3 en 4 van de basisschool om te gaan met de veranderingen tijdens en na scheiding.

Andere erkende activiteiten  om nadelige effecten van een scheiding op kinderen te voorkomen en/of te verminderen vindt u op het Loketgezondleven.nl, zoals Stoere Schildpadden voor kleuters.

Welbevinden op school

Sociaal-emotioneel welbevinden staat voor lekker in je vel zitten en gepast sociaal gedrag vertonen. Het is één van de Gezonde School-thema's. Meer weten of direct aan de slag gaan? Alle info staat op de pagina Werken aan  thema Welbevinden in het primair onderwijs.