Wil je samen met studenten werken aan alcohol-, tabaks- of drugpreventie, seksualiteit en relaties, of een ander thema? Laat je inspireren door Gezonde School-activiteiten. Gezonde School promoot alleen activiteiten waarvan de kwaliteit is beoordeeld.

Gezonde School-activiteiten voor het mbo

Hoe worden Gezonde School-activiteiten beoordeeld?

Gezonde School-activiteiten worden door onafhankelijke professionals beoordeeld. Deze professionals zijn werkzaam in het beleid, de praktijk en de wetenschap. Deze beoordeling verloopt via het erkenningstraject van het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu  en partners. Gezonde School-activiteiten die voldoen aan de criteria zijn van goede kwaliteit, goed uitvoerbaar in de praktijk en hebben een grotere kans op effect. De kwaliteit wordt beoordeeld op drie niveaus: 1) Goed beschreven  2) Goed onderbouwd en 3) Effectief. Het niveau zie je per Gezonde School-activiteit terug in de activiteitendatabase. Kijk voor meer informatie over erkenningen op Loketgezondleven.nl.