Decoratieve afbeelding van drie leerlingen op een schommel die hesjes met Koningsspelen erop dragen

Ga na de Koningsspelen verder met Gezonde School

Wat fijn dat jouw school deelneemt aan de Koningsspelen en daarmee leerlingen laat ervaren dat gezond ontbijten en voldoende bewegen niet alleen belangrijk is, maar vooral ook heel leuk kan zijn. Het is elk jaar mooi om te zien hoeveel scholen via de Koningsspelen kennismaken met een gezond ontbijt en inspirerende beweegactiviteiten. De activiteiten binnen Gezonde School sluiten hier perfect op aan. Ken je Gezonde School al? Via onze aanpak besteedt jouw school duurzaam aandacht aan een gezonde leefstijl. Wij willen bereiken dat dit op elke school vanzelfsprekend is.

De Gezonde School-aanpak helpt hierbij. Door het volgen van een stappenplan krijgt een gezondheidsthema op allerlei manieren in de school extra aandacht; tijdens de lessen, in de fysieke  of sociale omgeving, door ongezond gedrag te signaleren en borging in het schoolbeleid. Zo weet iedereen in, op en rond de school dat uw school zich inzet voor een gezonde leefstijl. Kies zelf een gezondheidsthema, zoals Bewegen en Sport, Fysieke veiligheid, Welbevinden, Voeding, Milieu en natuur of Mediawijsheid. De Gezonde School-aanpak bouwt voort op wat de school al doet en wat de school belangrijk vindt.

Het fijne is, je staat er niet alleen voor. De Gezonde School-adviseur van de GGD Gemeentelijke gezondheidsdienst (Gemeentelijke gezondheidsdienst) uit de eigen regio staat voor je klaar voor advies en ondersteuning. Ook stellen we stimuleringsregelingen beschikbaar waardoor jouw school een financieel steuntje in de rug krijgt, waardoor werken aan een gezonde leefstijl nog makkelijker wordt. En heeft jouw school het stappenplan gevolgd? Behaal een themacertificaat en om jouw school ook Gezonde School te mogen noemen.

De Koningsspelen en Gezonde School zetten zich gezamenlijk in voor actieve en gezonde leerlingen, die lekker in hun vel zitten! Al honderden Gezonde Scholen doen mee aan de activiteiten van de Koningsspelen, doet jouw school volgend jaar ook als Gezonde School mee aan de Koningsspelen?

Decoratieve foto van tassen met het logo van Gezonde School en een rennende leerling