Ingezonden door: Sws De Driesprong - Vriescheloo

Kijk goed naar je speel, leer-en leefruimte van je school (en omgeving!). Creëer daar een 'zitje' om ook lekker buiten te lezen, rekenen, dansen en spelen. Oren open en ogen dicht, ontdekken: dat is gezond, leuk en interessant.

Waarom werkt deze Gouden Tip?

Omdat je je overal en altijd ontwikkelt. Op de meeste scholen moet je veel te lang stil zitten op een plek (die ook nog door de juf of meester uitgekozen is). Dat kan en moet wat ons betreft anders.

Wat merk je aan leerlingen/studenten?

Dat ze gemotiveerder en blijer zijn als ze deze keuze hebben om buiten te leren en met gezonde rode wangen weer terug komen in de klas,  het spacelokaal,  de bouwhoek, of de bibliotheek, of...

Zo gaat mijn school verder met deze Gouden Tip

Wij gaan nog meer gebruik maken van ons buitenlokaal door na de herfstvakantie een naschoolse opvang te starten. De activiteiten zijn dan vooral buiten! Zo gaan we lekker de grenzen opzoeken door hutten te bouwen, zakmes diploma halen en vies te worden. Heerlijk!

Dit is ons advies aan andere scholen

Kijk eens verder dan je klaslokaal. Kijk en luister naar kinderen. Wees nieuwsgierig, enthousiast en durf te dromen. Maak dromen met elkaar waar en ontdek nieuwe, soms simpele oplossingen.