Ingezonden door: Bernadetteschool - Naaldwijk

Om het veiligheidsgevoel en het welbevinden van de leerlingen goed in de gaten te houden, houden we twee keer per jaar kindgesprekken, nemen we veiligheidsthemometers af, hebben we een kinderraad en zijn er opgeleide kindmediatoren die helpen bij conflicten.

Waarom werkt deze Gouden Tip?

Leerkrachten en leerlingen zorgen met en voor elkaar dat het welbevinden en de veiligheid goed zijn.

Wat merk je aan leerlingen/studenten?

Leerlingen voelen zich veilig, zijn zichzelf en hebben het naar hun zin op school! Ze voelen zich gezien en gehoord en kunnen een goede ontwikkeling doormaken.

Zo gaat mijn school verder met deze Gouden Tip

Naar aanleiding van de kindergesprekken scherpen we de welbevindingsvragen aan om nog meer tegemoet te komen aan het welzijnsgevoel van de leerlingen.

Dit is ons advies aan andere scholen

Hoor en zie je leerlingen, houd regelmatig kindgesprekken en peil de veiligheid.