Logo van de dag van Gezonde School

Woensdag 16 november 2022 is de Dag van de Gezonde School. Ben jij Gezonde School-coördinator of op andere manier betrokken bij Gezonde School? Ga dan mee op inspiratietour! Tijdens deze ‘schoolreis’ bezoek je collega’s van andere Gezonde Scholen. Zo krijg je ideeën voor een volgende stap in het werken aan een gezonde leefstijl op jouw school. Daarnaast zijn er tal van mogelijkheden om met elkaar dilemma’s te bespreken en ervaringen uit te wisselen. Ook leuk: er zijn prijzen te winnen!

Meld je meteen aan voor de Dag van de Gezonde School

Hieronder vind je meer informatie over de Dag van de Gezonde School. Lees meer over:

Doel van de Dag van de Gezonde School

Tijdens de Dag van de Gezonde School zetten we Gezonde Scholen in het zonnetje - al meer dan een derde van alle scholen in Nederland is Gezonde School! We vieren wat ze tot nu toe hebben bereikt. Daarnaast bieden we deze scholen volop inspiratie door bij elkaar een kijkje in de keuken te nemen. De gesprekken en uitwisselingen met collega’s stimuleren je om vérder te gaan met de Gezonde School-aanpak.

School is dé plek waar elk kind en elke jongere goede gezondheidsvaardigheden aangeleerd krijgt

- Iris Kummeling, programmamanager Gezonde School

"De Dag van de Gezonde School is een mooie gelegenheid om stil te staan bij de rol van scholen als belangrijke schakel in de keten van de totale gezonde ontwikkeling van kinderen en jongeren. School is immers dé plek waar elk kind en elke jongere goede gezondheidsvaardigheden aangeleerd krijgt", aldus Iris Kummeling, programmamanager van Gezonde School.

Voor wie?

Voor Gezonde School-coördinatoren van Gezonde Scholen.

Programma - de locatie is bekend

Het programma van de Dag van de Gezonde School duurt van 12.00 tot 17.00 uur. De aftrap vindt plaats in Utrecht Lunetten, in zalencentrum Aristo met een lunch en een interessante spreker. Daarna stappen deelnemers in de bus en bezoeken ze andere Gezonde Scholen ter inspiratie. De Gezonde School-coördinatoren van die scholen delen hoe hun school voor verdieping zorgt met Gezonde School.

Elke deelnemer bezoekt twee scholen van het eigen onderwijstype. Inhoudelijke sprekers over één of meer thema's maken de busreis zeer de moeite waard en we hebben tijdens de reis nog meer leuke activiteiten voor je in petto.  Na de schoolbezoeken sluiten we de middag af bij Aristo in Utrecht Lunetten, met een gezonde borrel.

Wil je netwerken, ervaringen uitwisselen of vragen bespreken? Op de Dag van de Gezonde School is er volop ruimte om in gesprek te komen met Gezonde School-adviseurs, medewerkers van het programmateam Gezonde School en collega’s van onze kennispartners.

• Inloop en lunch vanaf 12.00 uur
  • Opening Dag van de Gezonde School en gastspreker
  • Bezoek school 1
  • Bezoek school 2
  • Terugblik en gezonde borrel vanaf 16.30 uur

Aanmelden

Aanmelden kan tot 1 november via het inschrijfformulier voor de Dag van de Gezonde School.

Volg #DagvdGezondeSchool en #GezondeSchool op sociale media:

Deel het succes van jouw school online

Naast een fysiek programma zal er gedurende de dag ook online een podium worden geboden aan scholen die niet aanwezig zijn, om zichzelf in het zonnetje te zetten via social media met #dagvdgezondeschool. Want dat jullie aandacht hebben voor een gezonde leefstijl op school is iets om trots op te zijn! Gezonde School zal het bericht met een foto of filmpje vervolgens delen.

Hoe je dit kunt doen? Laat in jouw foto, verhaal of filmpje de volgende vraag naar voren komen: Wat kenmerkt jouw school als een (toekomstige) Gezonde School?

Praktische informatie en vragen

Zalencentrum Aristo is gelegen naast NS-station Utrecht Lunetten. Tevens beschikt Aristo over een eigen parkeerterrein (tot max. €8,75 per dag). In de wijk Lunetten kun je gratis parkeren. Voor de route, klik hier.

Je ontvangt een week voor aanvang van de Dag van de Gezonde School een mail met nadere praktische zaken.

Vragen? Neem dan contact op met Simone Boezewinkel via simone.boezewinkel@gezondeschool.nl.