Woensdag 16 november vindt de Dag van de Gezonde School plaats. Is jouw school een Gezonde School? Ben je Gezonde School-coördinator of op andere wijze betrokken bij Gezonde School? Stap dan in de bus met ons voor een ‘schoolreis’ op deze dag. Je bezoekt collega’s van andere Gezonde Scholen om inspiratie op te doen. Zo krijg je ideeën voor een volgende stap in het werken aan een gezonde leefstijl op jouw school.

Aanmelden Dag van de Gezonde School
Tot en met 11 november kun je je aanmelden voor de Dag van de Gezonde School, via het inschrijfformulier voor de Dag van de Gezonde School. Mis deze inspirerende netwerkdag niet!

Programma Dag van de Gezonde School

De aftrap vindt om 12.00 uur plaats in Utrecht Lunetten, in zalencentrum Aristomet een lunch en een interessante spreker: atleet Björn Koreman weet als geen ander wat een gezonde levensstijl je op kan leveren! Daarna stappen deelnemers in de bus en bezoeken ze andere Gezonde Scholen ter inspiratie. De Gezonde School-coördinatoren van die scholen delen hoe hun school voor verdieping zorgt met Gezonde School.

Elke deelnemer bezoekt twee scholen in de eigen schoolsector. Tijdens de busritten is een collega van onze kennispartners aanwezig, die je bijpraat over de ontwikkelingen op het gebied van gezondheidsthema’s en hebben we nog meer leuke activiteiten voor je in petto. Na de schoolbezoeken sluiten we de middag rond 17.00 uur af in Utrecht Lunetten, met een gezonde borrel.

Wil je netwerken, ervaringen uitwisselen of vragen bespreken? Op de Dag van de Gezonde School is er volop ruimte om in gesprek te komen met Gezonde School-adviseurs, medewerkers van het programmateam Gezonde School en collega’s van onze kennispartners.

Doel van de Dag van de Gezonde School

Gezonde School organiseert de Dag van de Gezonde School onder meer om de huidige Gezonde Scholen in het zonnetje te zetten. Inmiddels is al meer dan een derde van de scholen in het primair onderwijs, voortgezet onderwijs en mbo middelbaar beroepsonderwijs (middelbaar beroepsonderwijs) (middelbaar beroepsonderwijs) een Gezonde School. Op 16 november vieren we wat ze tot nu toe hebben bereikt en bieden we inspiratie en verdieping door bij elkaar een kijkje in de keuken te nemen. Door met elkaar het gesprek aan te gaan hopen we scholen te stimuleren om vérder te gaan met de Gezonde School-aanpak.

Heb je vragen of opmerkingen over de Dag van de Gezonde School? Neem gerust contact op met Simone Boezewinkel via simone.boezewinkel@gezondeschool.nl.