Decoratieve foto van leerlingen in de schoolkantine. De leerlingen eten een gezonde lunch en praten met elkaar.

Als je gebruikmaakt van het ondersteuningsaanbod Gezonde School, werk je met de Gezonde School-aanpak aan een gezonde leefstijl. Daarvoor is het meestal nodig om een Gezonde School-activiteit in te zetten.

Wat is een Gezonde School-activiteit?

Gezonde School-activiteiten zijn erkende activiteiten voor het onderwijs, gericht op het bevorderen van een gezonde leefstijl onder leerlingen en studenten. Alle Gezonde School-activiteiten zijn van een goede kwaliteit en goed uitvoerbaar in de praktijk.

De meeste Gezonde School-activiteiten bestaan in ieder geval uit lesmateriaal en een handleiding voor leraren. Gezonde School-activiteiten zijn altijd beoordeeld op kwaliteit en praktische uitvoerbaarheid.

Hoe kom ik aan een Gezonde School-activiteit?

Je kunt (een deel van) het ondersteuningsbedrag gebruiken voor de aanschaf van een Gezonde School-activiteit. Een aantal Gezonde School-activiteiten zijn gratis. Scholen organiseren zelf de inzet van de Gezonde School-activiteit.

Meer weten?

Meer weten over wat je kunt met Gezonde School-activiteiten? Of waarom niet alle activiteiten Gezonde School-activiteiten zijn? Lees Gezonde School-activiteiten uitgelegd.

Op de hoogte blijven van nieuwe Gezonde School-activiteiten?

Meld je aan voor de nieuwsbrief van Gezonde School